КРИТЕРІЙ 3 – ДОСТУП ДО ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ТА ВИЗНАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

Illustration

Критерій 3 присвячений процедурам вступу та визнання результатів навчання. Надійність цих процедур є важливою для довіри до ЗВО: наприклад, якщо здобувачеві було визнано (перезараховано) кредити ЄКТС, здобуті в інших ЗВО, що стало передумовою для виконання ним вимог стосовно завершення ОП, то ЗВО, який присвоїв ступінь, несе відповідальність за проведене ним визнання.

Illustration

Підкритерій 3.1. Правила прийому на навчання за освітньою програмою є чіткими та зрозумілими, не містять дискримінаційних положень та оприлюднені на офіційному вебсайті закладу вищої освіти

Illustration

Підкритерій 3.2. Правила прийому на навчання за освітньою програмою враховують особливості самої освітньої програми.За підкритерієм 3.2 правила прийому на ОП мають враховувати особливості самої програми. Це означає, що форми та зміст вступних випробувань чи їхні окремі елементи, визначення яких перебуває у сфері компетенції ЗВО, мають відповідати рівневі початкових (вхідних) компетентностей, потрібних для того, щоб розпочати навчання за цією програмою.
У контексті бакалаврських програм це стосується насамперед визначення предметів, сертифікати ЗНО з яких приймаються для вступу на програму, а також коефіцієнтів для визначення конкурсного балу. Попри обмеження Умов прийому, якщо ЗВО має можливість самостійно вирішувати певні питання, то має пояснити, чому було ухвалено саме таке рішення, а не інше.
Під час визначення особливостей прийому на ОП магістра і доктора філософії (доктора мистецтв), ЗВО має більше можливостей для визначення вимог під час вступу, а отже – несе більшу відповідальність за визначення форми і змісту вступних випробувань.Найкращою практикою для вступу на освітньо-наукову програму третього рівня є подання вступником опису своїх наукових намірів у формі дослідницької пропозиції, яка оцінюється ЗВО на предмет можливості ОП надати належне наукове керівництво (консультативну підтримку) запропонованій дослідницькій діяльності аспіранта після вступу.

Illustration

Підкритерій 3.3. Визначено чіткі та зрозумілі правила визнання результатів навчання, отриманих в інших закладах освіти, зокрема під час академічної мобільності, що відповідають Конвенції про визнання кваліфікацій з вищої освіти в Європейському регіоні (Лісабон, 1997 р.), є доступними для всіх учасників освітнього процесу та яких послідовно дотримуються під час реалізації освітньої програми.
Визначається сукупність вимог щодо відповідних процедур та їхнє застосування. Це зокрема передбачає, що відповідні правила мають бути чіткими і зрозумілими, відповідати Конвенції про визнання кваліфікацій з вищої освіти в європейському регіоні (Лісабонській конвенції), бути доступними для всіх учасників освітнього процесу та послідовно дотримуватися під час реалізації ОП.
Перезарахування вивчених раніше навчальних дисциплін проводиться протягом 10 днів від початку семестру. У НаУКМА затверджено правила визнання результатів навчання, отриманих в інших закладах освіти, зокрема й під час академічної мобільності.

Illustration

Підкритерій 3.4. Визначено чіткі та зрозумілі правила визнання результатів навчання, отриманих у неформальній освіті, що є доступними для всіх учасників освітнього процесу та яких послідовно дотримуються під час реалізації освітньої програми.
Визначення правил визнання результатів навчання, отриманих у неформальній освіті, побудований аналогічно до підкритерію 3.3..